Gry Kapitana Nauki nagrodzone w plebiscycie Dziecięca Marka Roku 2020!

Z przyjemnością informujemy, że Kapitanowi Nauce przyznano tytuł Dziecięcej Marki Roku za serię 19 gier edukacyjnych, którą uznano za najwyższej jakości produkty stworzone z myślą o dzieciach. W bogatej i różnorodnej serii gier edukacyjnych znajdują się m.in. gry matematyczne, językowe, quizowe i towarzyskie.

Dziecięca Marka Roku 2020

Dziecięca Marka Roku to ogólnopolski projekt w którym nagradzane, promowane i rekomendowane są najwyższej jakości produkty, usługi i rozwiązania stworzone z myślą o dzieciach. Adresat Dziecięcej Marki Roku to rodzic na miarę XXI wieku - nowoczesny, dynamiczny, ceniący najwyższą  jakoś, szukający najlepszych, sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań.

Co wyróżnia publikacje Kapitana Nauki?

Jakość i różnorodność

Gry edukacyjne, książki, puzzle oraz inne publikacje Kapitana Nauki zostały stworzone dla dzieci w różnym wieku: od chwili narodzin do 11. roku życia. Dzięki współpracy ze specjalistami, którzy dbają o poprawność merytoryczną publikacji, oraz utalentowanymi polskimi i zagranicznymi ilustratorami publikacje wyróżniają się jakością i różnorodnością w zakresie tematów, przyjętej metodyki oraz form (są wśród nich m.in. gry edukacyjne, zagadki, łamigłówki, loteryjki, zestawy memory czy domina). To właśnie poprzez różnorodne i kreatywne zabawy Kapitan Nauka rozbudza potencjał dzieci wielowymiarowo, od najmłodszych lat.

System rozwoju kompetencji kluczowych w XXI wieku

Produkty Kapitana Nauki zostały zaprojektowane w taki sposób, aby pomagać dzieciom w rozwijaniu praktycznych umiejętności niezbędnych w dorosłym życiu, takich jak: koncentracja, spostrzegawczość, myślenie logiczne, umiejętność czytania ze zrozumieniem, współpraca w grupie czy radzenie sobie ze stresem i emocjami. System oznaczeń na opakowaniach w postaci kolorowych ikonek informuje rodzica o ćwiczonych podczas zabawy kompetencjach (poznawczych, matematycznych, językowych i społecznych). W ten sposób Kapitan Nauka wspiera rodziców w odkrywaniu potencjału dziecka, rozwijaniu jego zdolności i wzmacnianiu samodzielności życiowej.

Radość z zabawy!

Kapitan Nauka wie, że zabawa jest jedną z podstawowych potrzeb dziecka i odgrywa bardzo ważną rolę w jego rozwoju. To właśnie w czasie zabawy mały człowiek uczy się koncentracji na zadaniu, kreatywności i odwagi w szukaniu rozwiązań trudności. Nauka nie powinna być więc oderwana od zabawy, ale stanowić jej naturalną część. Dlatego wszystkie Kapitanowe publikacje o walorach edukacyjnych dostarczają przede wszystkim radości i przyjemności płynącej z zabawy!

Rekomendacje specjalistów i rodziców

Publikacje Kapitana Nauki były wielokrotnie nagradzane przez kapitułę konkursową Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Zostały również wyróżnione przez rodziców i jury w konkursie na Zabawkę Roku 2017 i 2018. W 2020 roku Kapitanowi Nauce przyznano tytuł Dziecięcej Marki Roku za serię 19 gier edukacyjnych, którą uznano za najwyższej jakości produkty stworzone z myślą o dzieciach. W bogatej i różnorodnej serii gier edukacyjnych znajdują się m.in. gry matematyczne, językowe, quizowe i towarzyskie.

Edurozrywka – nauka przez fascynującą zabawę

Na rynku można znaleźć wiele gier edukacyjnych. Przy wyborze najlepszych warto zwrócić uwagę na szatę graficzną, mechanikę gry, a także aspekt edukacyjny, czyli sposób, w jaki nauka łączy się z zabawą. Dobra edurozrywka jest przede wszystkim zabawą, która sprawia frajdę, budzi radość i wyzwala u dzieci motywację wewnętrzną. Walory edukacyjne, czyli wiedza i umiejętności zdobywane podczas gry, powinny być korzyścią płynącą z zabawy, a nie celem samym w sobie. Badania potwierdzają, że nauka jest najefektywniejsza wtedy, gdy towarzyszą jej pozytywne emocje. Dobre gry edukacyjne są równie atrakcyjne, co gry komputerowe czy zabawy na ekranie smartfona, tabletu czy komputera. Gdy są ciekawe, stanowią wyzwanie dla możliwości małego człowieka oraz pozwalają mu odnieść sukces. Przy czym ważna jest nie tylko rywalizacja, lecz także umiejętność współpracy z innymi i przestrzegania reguł.  

Gry edukacyjne od Kapitana Nauki

Gry edukacyjne od Kapitana Nauki spełniają wszystkie kryteria dobrej edurozrywki, mogą z powodzeniem stanowić alternatywę dla zabaw online, a przy tym rozwijają potencjał dzieci oraz kompetencje matematyczne, językowe, poznawcze i społeczne. Zostały przygotowane we współpracy z nauczycielami i specjalistami pracującymi z dziećmi. Rozwijają sprawność wykonywania działań matematycznych, poszerzają wiedzę o świecie, wspierają rozwój mowy, wyobraźni, a także doskonalą pamięć, spostrzegawczość i koncentrację.

Przygoda z nauką matematyki

Przygodę z nauką matematyki można rozpocząć prosto i niebanalnie. Przyjazne Potwory głodomory (3–6 lat) polują na jedzenie, a przy okazji uczą liczenia w zakresie 20. Przedszkolaki z pewnością zechcą wziąć również udział w matematycznej bitwie o skarby − z grą Piraci będą doskonalić umiejętność wykonywania dodawania i odejmowania w zakresie 1–20, rozwiną myślenie logiczne, poćwiczą pamięć, spostrzegawczość i koncentrację, a przy okazji zobaczą, że wiedzę matematyczną można wykorzystać w codziennych sytuacjach. Tabliczkę mnożenia bez nudnego wkuwania słupków dzieci opanują bez trudu z grą Żaby czy kraby (6–99 lat), a w zrozumieniu abstrakcyjnego pojęcia czasu pomoże im gra Zegar (5–9 lat).

Nauka czytania

Naukę czytania można rozpocząć z układanką literową Czytam i układam słowa (4–8 lat) oraz układanką sylabową Czytam i układam sylaby (4–8 lat), które uczą rozpoznawania liter i sylab oraz składania ich w wyrazy. Układanie kafelków obrazkowo-literowych i obrazkowo-sylabowych pozwala dziecku samodzielnie odkryć, że słowa można przedstawić za pomocą znaków graficznych, a atrakcyjne ilustracje ułatwiają zapamiętanie kształtu wyrazu oraz wspomagają czytanie ze zrozumieniem. 

Gdy dziecko świetnie opanuje układankowe puzzle, warto sięgnąć po gry Litera do litery (4–8 lat) oraz Sylaba do sylaby (4–8 lat). Rozgrywki polegają na układaniu z żetonów wyrazów 3-, 4- i 5-literowych oraz 2-, 3-, 4-sylabowych, z uwzględnieniem trudniejszych głosek w języku polskim. Można zacząć od układania podpisów do ilustracji lub komponować wyrazy bez pomocy materiału graficznego, co daje nieograniczone możliwości zabawy i gwarantuje solidny trening słownictwa i wyobraźni językowej.

Przygoda z językiem angielskim

Przygodę z językiem angielskim najlepiej zacząć od poznania angielskich słówek, zwrotów i zdań. Na tropie angielskich słówek (3–8 lat) to wciągająca gra z zabawnymi zagadkami, dzięki którym słownictwo i gramatyka same wchodzą do głowy. Poza rozwijaniem umiejętności mówienia po angielsku gra ćwiczy również umiejętność rywalizacji, spostrzegawczość oraz refleks. 

Wiedza o świecie

Wiedzę o świecie można zdobywać nie tylko z książek, lecz także podczas ekscytujących rozgrywek, łączących elementy wyścigu, bitwy na refleks oraz quizu. Gry Zwierzaki świata (6–12 lat), Ciało człowieka (6–12 lat), Polska (5–99 lat) i Świat (5–99 lat) to nie lada gratka dla tropicieli tajemnic przyrody, odkrywców nieznanych lądów i małych podróżników zainteresowanych fauną i florą. Może być to również świetna pomoc dydaktyczna dla nauczycieli podczas lekcji przyrody, historii i geografii.

Kreatywna i żywiołowa rozrywka

Kreatywną i żywiołową rozrywkę dla całej rodziny zapewnią Kalambury (3–99 lat). Proste zasady gry są zrozumiałe dla najmłodszych dzieci. To świetny trening komunikacji, który pobudza wyobraźnię, kreatywność oraz ćwiczy refleks i umiejętność kojarzenia. A nade wszystko – dostarcza dużo emocji i śmiechu! 

Tak szeroka oferta gier edukacyjnych zapewnia wiele godzin twórczej zabawy. Wszystkie gry są dostępne w funkcjonalnych opakowaniach, które umożliwiają wygodne przechowywanie plansz, żetonów czy kart i świetnie nadają się na prezent.

Gry i zabawy, które bawią, rozwijają i uczą

Kiedy na świecie pojawia się dziecko, rodzice zastanawiają się, jak najlepiej wspierać jego rozwój. Które zabawy, publikacje i aktywności będą je cieszyły, uczyły nowych umiejętności i pozwalały w pełni poznawać i odkrywać świat? Szukanie informacji o produktach wszechstronnie stymulujących rozwój dziecka, dostosowanych do ich wieku i możliwości, a przy tym atrakcyjnych graficznie i tematycznie − bywa niezwykle czasochłonne.

Przy wyborze publikacji o walorach edukacyjnych warto kierować się rekomendacjami. Mogą one pochodzić od specjalistów pracujących na co dzień z dziećmi (pedagogów, psychologów, nauczycieli i terapeutów) lub innych rodziców, którzy pragną podarować dziecku wartościowy czas spędzony na wspólnej zabawie, która wciągnie zarówno małego człowieka, jak i dorosłego.

Jednak najważniejszym aspektem decydującym o wyborze gry czy zestawu edukacyjnego jest rekomendacja samych dzieci, które ze wszystkich zajęć na świecie najchętniej wybierają zabawę. Atrakcyjna fabuła, wciągająca mechanika gier i zabaw, angażująca szata graficzna oraz poziom trudności zadań dostosowany do ich możliwości poznawczych decydują o tym, czy sięgną one jeszcze raz po publikację, czy też będzie ona zalegała na półce w domowej biblioteczce. Wybierając produkty, warto więc zwrócić uwagę nie tylko na ich jakość, różnorodność oraz walory edukacyjne, lecz także po prostu na atrakcyjność dla samego dziecka.

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Akceptuj Więcej informacji Odrzuć